fredag 5 juni 2009

Ursäkta ABBA-Benny...

...men hur tänkte du här?

Jag vet, jag vet...alla har så klart rätt att tycka vad man vill. Men vad JAG tycker är att FI är alldeles för onyanserade.

På senare år har jag tyvärr sett vanliga hederliga män mobbas av såna som anser sig strida för kvinnors rätt. Effekterna blir absurda när pendeln skall sättas i svängning åt "andra hållet" och avarter tar tillfället i akt att "trycka till" även intet ont anande män, män som själva inte skulle tänka sig att behandla andra diskriminerande. För det finns såna också ser ni!

Visst finns det nötter bland män, men att driva frågan som en könsfråga tycker jag är lite väl snävt och generaliserande.

Jag har råkat ut för både kvinnliga och manliga nötter, jag har även råkat ut för män som har behandlat mig som en liten snärta. Men det är inte ALLA män tack och lov.

Ingen ska diskrimineras!

Som det är nu har vanliga män inte en chans till upprättelse om de har blivit "tilltryckta" eller diskriminerade av en kvinna. Passar liksom inte in i politiken.

Man hör sällan talas om baksidan av detta mynt - varför det? Är det att begå ett politiskt självmord att över huvud taget yttra den typen av problematik? Förmodligen!

Den som diskriminerar en annan människa ska inte få fortsätta.

Kan vi inte gå över till att diskutera JÄMLIKHET istället? Tycker det skulle kännas mer rättvist för ALLA.

Men - don't worry! Jag kommer fortsätta att tycka om ABBA-låtarna och respektera dig för annat du åstadkommit.



Må bäste människa vinna!

2 kommentarer:

Erik Rodenborg sa...

Jag stöder inte FI (skulle rösta på vänsterpartiet om det inte vore så att min legitimation gått ut, så troligen får jag inte rösta alls), men jag måste ändå säga att jag blir imponerad av Benny A.

Nästan alla partier som ställer upp är ändå sämre än FI.

Därför blir jag glatt överraskad av valet.

Och ja, jag gillar också ABBA...

Ulrika sa...

Kira/Erik, Ja nu drar det ihop sig...

Önskar bara att ingen ska bli "bortglömd" i debatten.

Är man uppvuxen med ABBA så finns liksom inga andra alternativ än att tycka om dom. Jösses - hur många "uppträdanden" med hopprepet i handen hade man inte inför närmast sörjande. :)

Natti på dig