fredag 19 juni 2009

Läget är akut för Orangutangerna

Djur, natur och barns rätt är det jag vurmar för mest, det kanske har framgått för de som har läst min blogg. Ibland är det svårt att veta vad man ska och kan göra för att hjälpa till. Ett sätt är ju att skriva om det här i min lilla hörna av bloggvärlden, är det någon som ser och är intresserad så hoppas jag att man läser och kanske inspireras lite mer.

Det är så jag gör - läser vad som händer med vår värld, vad andra gör och skriver och inspireras av det. Det kan upplevas av de som hälsar på här hos mig att det är en salig röra av upprörda känslor, skratt och växlande ämnen. Men det finns så mycket där ute som lockar upprör och engagerar och ibland vill man bara tramsa sig för att inte se världen i nattsvart.



Nu vill jag informera och förhoppningsvis kanske engagera någon som inte redan visste om Orangutangernas utsatta situation. Nyligen bläddrade jag i Expressens nätupplaga och gick in och läste på något dom kallar "Runda bordet". Artikeln handlar om BOS (Borneo Orangutang Survival) och och det akuta läget för Orangutangerna.

4 kända svenska ansikten intervjuas om varför de har engagerat sig i BOS. Är du intresserad, gå gärna in och läs artikeln och gå sedan in på BOS för att se om du också kan hjälpa till. Det ska jag göra!


Inga kommentarer: