onsdag 10 juni 2009

SSDD

Same Sh*t Different Day
Just idag i alla fall.

Vissa dagar är man bättre rustad att ta itu med livets vedermödor än andra. Det bara är så. Tänk att det ska vara så mycket som ska ligga i pipen ibland, rena ketchupeffekten. Allt rår man inte över riktigt, utan måste vänta på information så att man kan fatta beslut och komma vidare - komma vidare i livet och tillvaron.

Jag vill ha kontroll på min tillvaro - i alla fall vad gäller det mest fundamentala... Baka ihop ett par alternativa krispaket för personligt bruk, att finnas som en fluffig kudde ifall plan A gnisslar i maskineriet.

Jag vill ha någon form av långsiktig planering för min tillvaro, och det har jag, men det är det där som möjliggör att jag kan känna tillförsikt med detta som haltar lite just nu.

Jag vet att det låter väldigt inrutat och tråkigt, men det är det inte. Tvärtom är jag nog ganska impulsiv och innovativ vad gäller levandet av livet, men för att vara det måste man ha en struktur och plan i botten - annars kan det bli lite ansvarslöst.

Tänkte, förutom SSDD, även drämma till med LOAD - Lagen Om Alltings Djävlighet. Men tvekade då jag inser att det kanske vore lite förmätet av mig...

Så - jag hänger lite i luften just nu. Å jag som inte gillar att flyga... :)

GLÖM INTE ATT HJÄLPA TIGRARNA OM DU KAN!! Klicka på WWF:s tigerbild i högerspalten så lotsas du vidare.




2 kommentarer:

Codliver sa...

Visst måste man ha en grovplanering. Det går ju inte att flumma iväg hur som helst. Alltför detaljstyrt kan man nog inte leva ändå. Rätt som det är så uppstår det nåt programmeringsfel och allting går - om inte åt helvete - så i alla fall åt ett annat håll än man tänkt.
Men hur det än är så brukar det kunna bli riktigt hyfsat till slut.
Ha det!
Kram.

Ulrika sa...

Codliver: Du har så rätt så. Sista meningen i din kommentar är den jag brukar tappa bort dagar som denna.
Tack för påminnelsen!
Kramar för det