måndag 22 juni 2009

Samma mamma driver tydligen en hemsida


Enligt tidningen har hon en hemsida där hon bedriver en kampanj mot de sociala
myndigheterna. Hon tipsar bland annat om hur man ska agera om man som förälder
råkat ut för ett ”orättvist” omhändertagande av sina barn.

Nu är inte kvinnan dömd ännu men det är inte konstigt att man funderar över hur många vargar i fårakläder det finns på Internet. Jag har stött på en hel del vargar på nätet och man slutar aldrig att förundras.

Det här gör mig bara än mer beslutsam i min inställning att vara ifrågasättande och kritisk till allt jag läser på bl.a. Internet. Och finns det något som upprör på nätet är det när man skriver om utsatthet hos - just det BARN.

Jag tycker det är ännu viktigare att ha koll på alla dessa typer som bedriver skum lobbyverksamhet på Internet.

Om mamman är skyldig och döms hoppas jag hon får sitta inne i många, många år och inte bara de 6 månader som är minimistraffet. Och för barnens skull hoppas jag verkligen att de kan få lugn och ro att läka, att dom får vara hos vuxna som kan visa omtanke och återupprätta någon form av förtroende för vuxna. Och att barnen får rätt att vara barn.


4 kommentarer:

Anonym sa...

sett den typen av sidor...vet inte vad man ska säga om internet längre

en annan mamma sa...

Tänk vilken misär en del barn ska behöva leva i. Det verkar bara bli värre och värre
En annan mamma

Humlanz X / Susz sa...

Jaa du- vad ska man säga?
Inte ska man sluta förvånas iaf..
Inte ska man sluta synliggöra heller- tack för du är den du är Ulrika!
Hoppas Du har det bässt!

ps..har inte varit inne på bloggen på ett tag nu- och såg din undran om att kopiera först i dag.
Självklart! Blir bara glad om du gör det!
Det går att klistra in och maila vidare oxå- har testat och det funkar utmärkt!ds..

Ulrika sa...

Susz, välkommen tillbaka :) och tack för att du är den du är.

Då går jag in och kopierar sen, ticketack

Ha det jätte bra, kram
Ulrika