måndag 1 juni 2009

Ska pyssla med lite annat idag

Då jag känner mig lite småsliten just nu har det inte blivit så mycket skrivet. Tankar och ideer har jag men dom verkar bara surra lågt i bakgrunden, så där retfullt lågmält gäckandes runt hörnet så att man inte kan få tag på dom.

Jag har mycket annat som surrar runt, många småprojekt på G som jag måste ta i rätt ordning, stora beslut som ska fattas...Livet helt enkelt.

I dag är en typisk dag för att ta på sig skyddsdräkt och dyyka in i garderoben. Garderoben är väl alltid den del i lägenheten som får ta mest crap :). Det är så lätt att bara ställa in saker "så länge" tills man vet vad man ska göra... DET kan ta lång tid och många "så länge"-saker blir obemärkt en av gänget där inne.

Men NU har jag en plan - jag ska bekämpa det organiserade hemfridsbrottet som pågår därinne och ta över kontrollen. På inrådan av en av mina väldigt praktiskt lagda systrar har jag inhandlat diverse praktiska lösningar för min garderob. Så nu ska här fixas. Fram med borren, målarpytsen och alla tänkbara behövliga svordomar man kan ta till... Kanske inte ska vara såå övermodig... först ska allt UT! Befintliga hyllor ska rivas ner, underbart. Vid närmare eftertanke så ska stora kaffekoppen fyllas först av allt, SEN ska allt ut... Ska kanske dammsuga MELLAN "kaffekoppen" och "sen ska allt ut" - kanske behöver lägga ifrån mig kläderna "så länge"...

Jepp! Så får det bli!

2 kommentarer:

"Dictum factum" sa...

Hahahaha!
Lycka till med ditt lilla projekt Ulrika:)

Eftersom vi flyttat två gånger under ett år,så har jag faktiskt bättre ordning på mina "prylar" nu än jag någonsin har haft.

Kan du inte lägga ut en före/efterbild?

Hoppas att din vecka varit bra hittills!

Kram Cissi (Dictum Factum)

Ulrika sa...

*ASG* Före/efterbild...Tja, bra idé...Men jag måste kanske städa lite FÖRE före-bilden hehehe.

Kanske ska blotta min garderob för "hela svenska folket" *skrattar*

Kram på dig