onsdag 24 juni 2009

Förbaskat duktigt av dig "pappa"!!

Vad i helskotta är det frågan om egentligen! Jag blir helt förbaskat genomäcklad när jag läser om pojken som hotar ta sitt liv om han måste bo hos pappa. Pappan tilldöms ÄNDÅ vårdnaden av sonen, TROTS att sonen har vittnat om sexuella övergrepp.

Övergreppen kan inte bevisas, nähä! Men om nu pojken hotar med att ta sitt liv och har alla möjliga expertutlåtande som talar för pojkens upplevelse. Vad gör man då? Ja, återigen... Låter pappan få vårdnaden!!!! Detta beslut fattas av en OENIG hovrätt!

Vad förbaskat roligt nu då pappa - nu har du begärt POLISHÄMTNING av sonen! För en vecka sen beslutade du att låta polisen tvinga sonen att bo hos dig! Samma son som har hotat att ta livet av sig om han blir tvungen att bo hos dig. Vad ska du säga när han tvingats hem till dig? "Välkommen hem min son"..."vad vill du ha till middag"..."pappa älskar dig så mycket att jag skiter i att du hotat att ta ditt liv"..."pappa älskar dig så mycket att jag lät polisen hämta dig mot din vilja, vad synd att du protesterade och grinade - pappa vart jätteledsen"

Vad ska du säga???

Nu har mamman tagit med sig sonen för att gömma sig. Måste hon behöva gömma sig för att sonen ska få känna sig trygg? Måste hon och sonen behöva stänga sig ute från omvärlden och stanna upp i sina liv bara för ren förbaskad idioti?

Stackars barn, nog måste han få välja själv!

Sånt här gör mig riktigt djävla förbaskat ursinnig så jag riktigt kokar!

Nej tack! Jag vill inte att någon ska komma dragandes med det där djävla-PAS-mumbojumbo-skapat-av-en-idiot-med-propeddo-uttalanden!

Save your breath!!!


7 kommentarer:

Kjell-Åke Bjurkvist sa...

Hej instämmer i din ilska.
Mamman och pojken mår efter omständigheterna väl och "ewa" är så glad för allt stöd runt ikring.

Pojken "HERO" växer av att inte vara ensam och är stolt över att sett mig i morgonsoffan 14 juni.

Har du missat det finns de på min blogg

Hoppas denna kom funkar..

Ha det gott
K-Å

Ulrika sa...

Hej, det fungerar.
Kan inte låta bli att tänka på hur pojken upplevera allt detta.
Kommer in och kollar i kväll.
Ulrika

Anonym sa...

Skönt att de efter omständigheterna mår väl!
Finns det ett arbete runt att överklaga Hovrättens beslut?
De kan ju inte leva gömda resten av livet, tänker jag.
Önskar dem ALL lycka till!
Jag tillhör de få som missade TV 4 soffan :(
Kan man se det någonstans i repris el på nätet?
TantAsta

Anonym sa...

Och hur trygg kan sonen känna sig när de måste leva gömda?

Och vad är det för far som till varje pris ska ha sonen boende hos sig. Och varför? det kan man undra.

Det verkar då inte vara för att han älskar sonen så mycket. Då hade sonen sluppit bo hos honom.

Det här är överdjävligt, faktiskt.

Jag får inte till det när jag ska skriva under mitt namn och URL-adress.

Kram/Codliver

Ulrika sa...

TantAsta, K-Å har en länk på sin sida.
Jag har inte heller hunnit se det ännu, bara läst. Ska ta det imorgon...
Ulrika

Ulrika sa...

Codliver, tycker definitivt att det är uppånedvändavärlden när man är beredd att tvinga sitt barn till varje pris.
Jag hoppas verkligen att pojken har det så bra det nu går.
Kramis

TantAsta sa...

Har sett filmerna.
Stående ovationer till de två som medverkade!
Tur att medmänniskor hjälper och skyddar pojken. Förhoppningsvis kommer det inte att ta allt för lång tid innan han kan få komma hem utan att vara rädd för polishämtning.