tisdag 12 maj 2009

UPPROP! Skriv på hos AVAAZ redan över 200 000 underskrifter

6 dagar har AVAAZ fått ihop 200 000 namn, och nu satsar man på 250 000. Skriv under innan detta skickas till WHO.

Vi vill att det skall UTREDAS och tas fram REGELVERK för denna "industriuppfödning" som förekommer i bland annat grisfarmar. Denna typ av uppfödning man hänvisar är SMUTSIG, FARLIG och INHUMAN och forskare undersöker även möjliga samband mellan denna typ av uppfödning och ex svininfluensan.

Är det så kan vi ju fråga oss, vad kommer härnäst?

Hos Greenpeace läste jag dessutom att enligt FNs mat- och lantbruksorganisation, FAO produceras det redan idag 1,5 gånger mer mat på jorden än vad som krävs för att tillgodose hela världens behov. Har ännu inte läst detta själv... Men i sådana fall finns det INGA URSÄKTER att fortsätta denna hantering

4 kommentarer:

Grodan sa...

Det är helt otroligt, jag var inne igår och läste, bara på 6 dagar...

Jag var inne och puffade lite hos A-Linda igår...

Vad tyckte du nu om AVAAZ?
Jag tycker de är helt otroliga, har varit med ända sen starten. Lärt mig så otroligt mycket :)

jag är i mitt esse idag och skriver kommentarer över allt just nu. Så jäkla trött så jag deckar väl snart :)

Kramis

Ulrika sa...

Det var du som tipsade mig om AVAAZ :) Dom verkar jättebra!!!

Kommentera tills du stupar vännen...

Kjamar

Susz / Humlan sa...

Verkligen glad! Du har hittat AVAAZ!
Underbart!
En ganska nystartad organisation egentligen- som vuxit enormt- tack vare alla spridare.
tumme upp!
mvh

Ulrika sa...

Visst är det super! 200 000 på 6 dgr...
Tack för titten :)
Ulrika