lördag 2 maj 2009

Undrar hur det fungerar...

...jag är inne jag när gubben min går ut...

Normalt så brukar jag kolla in lite då och då under dagen för att se vad mina bloggfavoriter har skrivit. Kanske rent utav slänga in ett inlägg själv om det som ligger mig nära. Dom senaste dagarna har det kännts så tomt i bloggvärlden. Några favvisar har skrivit (jättebra inlägg som vanligt) men sen verkar det som om det har varit skrivtorka...Stundtals har man undrat om "alla" är någon annanstans, någonstans i bloggvärlden som inte jag hittat ännu, och diskuterar något jätteintressant. Utan mig! Å jag som har kännt mig sååå "bloggsjuk" :).

I dag har det varit en arbetsam dag, myyycket arbetsam. Och när jag väl kommer hem och slår på datorn och tittar finns det MASSOR med inlägg att läsa och kommentera. Starka inlägg som hos Ylva, en enormt stark och ofattbart grym berättelse som griper tag i hjärtetrakten. Som en hästspark. Gå in och läs, stötta, tumma - ja allt! Motherbitch fick mig och fundera på om jag verkligen ville lära känna min författare, good as usual. På Motherwhitch såg jag ett inlägg som jag VET kommer att gripa tag i mig (som vanligt)... Grodan har alltid något att dela med sig av som berör mig... Queenia, allas våran hjältinna och Pluppa likaså. Babbelfia som bloggar om flera saker, och nykomlingar för mig som jag vill läsa mer om som Denny, A-Linda... Ja det finns massor!!!

Grodan - orkar inte ens dricka upp kaffet!!

Så, min vilja får kapitulera idag - helt enkelt spela den andra fiolen... Kroppen vinner, för nu dyyker jag ner på näsan i sängen. Hoppas på att somna sött med vetskapen om att det nog finns liite mer tid och ork imorgon.

God Natt du nyckfulla - men ack så lockande - Bloggvärld. Sov Gott och dröm sött :)

3 kommentarer:

Grodan sa...

God morgon ljuvliga vän!
Tack för mailet, detta med förtroende, är stort för mig. Det är tack vare dig, Marina, Motherbitch mfl som jag vågat att mer och mer lita på människor.

Hoppas du fick lite mer vila nu på morgonkvisten efter en sömnlös natt. Själv håller jag på att slå mitt rekord i sömnlösa nätter, det börjar kännas i både kropp och tankar nu...

Ditt inlägg är för gulligt :) Jag vill skriva in dig där också. Dina inlägg som du skriver lyfter saker som många inte vet om, detta med EU, Monsanto mm. Du lyfter fram andras inlägg, du stöttar du flyger runt bland bloggarna och ger sådana fina kommentarer och uppmuntringar.

Det är det som är så skönt i bloggvärlden, helheten. Att när man surfar runt bland sina favoriter så är kunskapen i olika ämnen enormt. Ibland så är det tunga saker, ibland så är det en frågeställning om vad kärlek är, ibland så är det bara typ en galen mus, eller groda som flyger omkring på bloggen :)

Att man själv kan bestämma, när man vill läsa, vad man vill ta till sig eller släppa. Om denna anda sprider sig ännu mer så har snart alla "sjuka" bloggar ingen tillträde till varken bloggar eller Internet.

Ps. Hehe, känner med dig att du inte orkade dricka upp ditt kaffe igår ;)

Många varma kramar och ta hand om DIG idag
Grodan

Ulrika sa...

Grodan, tack för alla snälla, värmande orden.
Har precis hällt upp en stooor kopp kaffe :)
Kramisar

Ylva sa...

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg i bloggen som du kan gå in och läsa om du vill.
Kram Ylva