torsdag 21 maj 2009

Varför...??

Varför har jag överhuvud taget gett mig in i den snaskiga debatten på Antonssonskans blogg och reagerat med att skriva inlägg på min egen? Varför har jag helt plötsligt engagerat mig igen, jag som blivit en mycket sporadisk besökare av MAs blogg? En blogg som för övrigt höll på att dö ut. Och VARFÖR, är jag över huvud taget så DUM att jag tror att jag ska nå fram?

Adam! Just det, enda anledningen är Adam! Hade kunnat gälla Martin, Erik, Susanna, Kristin.... Helt enkelt VILKET barn som helst!

Nu gäller det pojken som kallas Adam.

I början så visste jag inte så mycket om Adam, hade av vissa anledningar inte läst så mycket. Så för mig så kunde mamman eller pappan vara skyldiga till vad som helst tillika fullständigt oskyldiga!

Vad som fick mig att reagera, reagera riktigt starkt var vad PAPPAN gjorde.

PAPPAN väljer att:

1. Kontakta en person som under de senaste månaderna öppet visat att det inte finns några som helst gränser för hur långt vedebörande är beredd att gå i sina anklagelser. En person som väljer att vara selektiv i både det hon väljer att ta till sig och även det hon väljer att kommentera/belysa. Hon väljer att läsa in mer information där det inte finns och även bortse från information som finns. Det finns tyvärr inte heller någon logik i retoriken.

2. Låter frågan blandas in i en massa annat trams. Ja! Jag väljer att kalla det trams. När man jagar oskyldiga cyklister, angriper oskyldiga 14-åringar, gör ner Marklunds dotter, "konstaterar" att de hon kallar "häxorna" har kontakter i djupt kriminella organisationer....Ja - listan kan göras hur lång som helst. Då är risken överhängande att avsikten inte är rumsren. Vill nog påstå att det inte finns NÅGRA rumsrena avsikter där.

3. Överväger att gå ut med namn och bild!!! För vems skull då?

- Ovan nämnda orsaker dvs uppvisande av oerhört taskigt omdöme och framför allt viljan att gå ut med namn och bild på sig själv och därmed avslöja identiteten på den lilla pojken!

- SAMT det faktum att JO nu har utrett handhavandet i detta ärende med Adam där Adams skola anmält pappan för sexuella övergrepp. JO har riktat skarp kritik hur det har skötts och menar att det kan ha påverkat utfallet (pappan fälldes inte).

- SAMT för mycket redovisade fakta som överhuvud taget inte bemöts i sin "strävan" att bli trodd.

Dessa anledningar få mig att dra slutsatsen att pappan inte har rent mjöl i påsen. Det finns väl INGEN pappa med ärliga och goda avsikter som över huvud taget skulle tänka sig detta agerande som ett alternativ. För mig visar det på ett mycket egoistiskt beteende som bara kommer att dra ner omgivningen i en obeskrivlig sörja. Och då tänker jag på Adam!

MEN - mitt ställningstagande är sekundärt i allt det här eftersom jag anser att det är Adam - och ingen annan - som ska SKYDDAS. Och DET skyddet får han INTE hos Antonssonskan och tydligen inte heller hos pappan...

Så, därför Antonsson och alla andra "där borta" - det finns folk som KAN detta och det är därför jag reagerar och säger

BACKA!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte annat än att applådera din tydlighet och hur du spaltar upp orsak och verkan.
Mycket bra gjort tjejen!

Kramar!

Ulrika sa...

Tack vännen, inte för jag tror att någon av de som tycker annorlunda i detta bryr sig...
Kanske kommer in till dig senare och återupptar min sångkarriär:) Men nu behöver nog semihäxan vila...
Kramisar!

gumman-my sa...

Du har så rätt så! Kan inte hålla med mer än 100%, gick det skulle jag göra det! Sluta aldrig engagera dig för barnen, lova det! Dom har ju ingen egen röst i vårt kalla barnfientliga klimat, tyvärr!
Kram/gumman-my

Ulrika sa...

Tack gumman-my! Dina ord värmer.
Nej, utsatta barn har det inte lätt, och den enda som betyder något i det här är pojken! Kan dom inte se det...
Kramar

Anonym sa...

Sluta aldrig att analysera, vara objektiv och granskande.
Finns alltid där för barnen!
Gillar din blogg - den är beroendeframkallande!
Kloka ord samlas på hög!
TantAsta

Ulrika sa...

Tack TantAsta!
Vad rar du är, det värmer jättegott att höra!!! :)
*rodnar klädsamt*
Ulrika