måndag 6 april 2009

Nu ska jag skriva en lista

Jag älskar att skriva listor! Det är förmodligen för att det skapar struktur i en ibland ostrukturerad värld. Det hjälper också till att synliggöra saker och ting som tenderar att försvinna när det blir lite jobbigt i livet, en sk "må-bra-lista" . En lista för dig kan vara en lisa för mig och jag går in för den fullständigt och jag känner mig så in i bomben duktig :)
Nu ska jag alltså göra en "att-göra-lista". Jag tar fram mitt speciella block för ändamålet, häller upp en kopp kaffe. Jag är beredd! Rum för rum ska gås igenom I DETALJ, det är viktigt. Ju fler detaler - desto oftare får man känna tillfredsställelsen av att STRYKA, *ryser nästan* hihi.
Nu är det den stora vår-städningen som skall göras, inne som ute. Går igenom i huvudet om jag behöver köpa speciella städpryttlar...hmmm överstrykningspennan börjar ta slut också, attans...
Nä, nu måste jag sluta. Tror jag börjar ute i det fina vädret.

Inga kommentarer: