torsdag 16 april 2009

Antifashionistan

Ja - här sitter man... Gamla grå "mjukisbyxor" med råa sömmar, så gamla att dom inhandlades långt innan råa sömmar var allmänt gångbart. Vill minnas att jag våldfört mig på dom också - vart så irriterad på snörena nere vid fötterna så jag tog fram universalverktyget saxen. Med hjälp av det berömda ögonmåttet blev resultatet så klart ett par något för korta byxben. Nice!
Nåväl, problemlösare som man är anammades genast "byxor-burna-påtagna-medelst-nedhasning". Dom blir mycket nedhasade MEN inte tillräckligt mycket för att klacificeras som "butt-crack-byxor". Jag är ju över 40 för bövelen...
Till denna höstduggregnshimmelsgrå skapelse accentuerar jag denna dag med en ännu äldre (tänk vilket bra material det var i kläderna förr i tiden) stor t-shirt. Grå och svart så att det inte ska skrika "för-mycket-färg" i ögonen på de små kattorna, t-shirten har någon form av Anthony Crickmay-motiv...bara så ni vet..
Frisyren var kreationen till ära svårvald, men efter moget övervägande och noll speglande bestämde jag mig för "alltid-säkert-kort-knoppen-på-huvudet" frisyren.
Voila!! Belissimo!!
Slå det du om du kan!
Jag är inte helt ointresserad av kläder som det kanske kan låta här. I själva verket har jag en hel klädkammare full med kläder... varav 90% är representabla kläder för att använda i arbetet. Ganska målande för hur jag tillbringat större delen av de senaste åren.
What a bummer!

Inga kommentarer: