onsdag 15 april 2009

Det kan värma i hjärtat även när man mår dåligt


Alla går vi igenom våra prövningar i livet. Stort som smått. Många bär tyngden i all ensamhet, andra har turen att ha någon som hjälper till att bära.
Mina prövningar har pågått ett tag och jag inser vilken tur jag har, hur rik jag verkligen är. Tur att jag har mina nära och kära. Livet går upp och ner och ibland - som idag - blir prövningarna lite extra tunga och där är ni... Ni nära och kära med era egna prövningar, ni sluter upp i all tysthet när ni vet att det är lite extra tungt och hjälper till att lysa upp.


Säger det som behövs sägas om det så är "bara" med en blick, ett ord, en gest ett telefonsamtal eller med att vara där... Där jag vet att jag kan nå er när som helst. Det är rikedom!





Så - trots att allt känns svart ibland så känner jag värmen i hjärtat och jag kan bara be och hoppas på att jag är människa nog att återgälda er allt ni ger. Att jag verkligen kan sätta ord och handling på den tacksamhet jag känner. Att jag kan dela med mig av min rikedom.




Ingen är så fattig att han inte kan hjälpa och ingen är så rik att han inte behöver hjälp. Finskt ordspråk

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej vännen, Ja jag känner mig lyckligt lottad. Önskar alla kunde ha det så...
Var rädd om dig
Varma kramar

Pluppa sa...

Vill tacka dig för att du lyft fram Queenias inlägg så som du gjort.
Det är skönt att det finns människor som du,som inte bara tänker på sig själva.

Kram/Pluppa

Ulrika sa...

Snäll du är Pluppa. Tack själv! Förstår att du har fått jobba en del med listan
Kram