tisdag 28 april 2009

En garderob full av falska löften...

...svunna tider men även en framtid inom räckhåll. Kan man hoppas..

Tänk - tänk när man struttade fram i dom dära Levis brallerna stl 34 eller 36 kanske... en liten fjärta var man, knappt torr bakom öronen... måste sett ut som en räka back then... Åååh, den där topen - shit.. *undrar* varför har jag inte den på mi... Aaah, så var det - jag ser ut som en kvinnlig Homer Simpson :) *drar ner topen över maggen*... Få se.. 1-2-4-8-15... oj vad många byxor, där ligger en hög till... å inga kan jag ha :(

Jag tror jag är en mästare på att spara kläder av sentimentala skäl, jag menar jeans i dom storlekarna måste vara över 20 år sedan.... Visst har man rensat ut och gett vidare till Myrorna och kastat trasiga kläder men förmodligen inte så ofta man borde. Men sen är det en del saker man bara inte kan göra sig av med...Konstigt!

Sen kan man navigera uppåt i storlekarna i min garderob. Hyser ett stilla hopp om att man efter att man avslutat knaprandet av "lyckopillrena", avslutat tröstätandet av godiset ska kunna klämma ner sig i åtminstone de nyaste kläderna som måste vara över ett år gamla nu... En hel garderob full med kläder och nästan ingenting att sätta på sig. Usch man borde skämmas!



6 kommentarer:

Grodan sa...

Hehe, känner igen det där. Men nu det senaste året har jag rasat i vikt,så mina kläder är istället ALLDELES FÖR STORA
Vi kanske ska ha en sådan där nostalgi kväll, ta fram alla våra gamla kläder som vi hade förr, tror vi får oss ett par glada skratt och självklart måste vi ju också ha samma frisyrer och spöka ut oss med all smink som man spacklade på sig...

Var rädd om dig Ms Latte
Kramis

Ulrika sa...

*fniss* men visst är det sanslöst. kan slå vad om att jag förmodligen kan hitta någon relik från sent 80-tal... Å hur snygg var man inte då...
Kram på dig Froggy

Grodan sa...

Vet du vad, den tofsen jag/bönan har på huvudet är känselspröt. Den känner av kaffearomet...
Därför visste jag att du satt och fikade :D


Kram vännen

Ulrika sa...

T_e_n_t_a_k_l_e_r!! Ja du, vissa får då allt... Själv e man fyrkantig, stor i käften och en massa skenande ögon... Den e ganska söt ändå...
Jag får väl titulera dig Ms Bean! hehe

Grodan sa...

Jo den är söt ;), men vet du vad!! Det är innehållet som räknas.

Haha Ms Latte och Ms Bean ska vi öppna ett cafe?

Kramis

Ulrika sa...

Ett kafé, ja det vore drömmen...:)

Sweet dreams froggy.
Massor med kramar
Ms Latte