onsdag 1 april 2009

Frrröken-Bakom-Kröken eller Trägen-Mitt-I-Vägen

Eller varför inte Rrrrotti-Prrrrotti-Lootti, Shoppitosshan eller ett kort och kärnfullt Skruffen? Är det här någonting som vi alla gör men få vill erkänna? Jag tror man kanske anses som lite skum eller rent av läskig om man gör det inför utomstående... Ja, du vet... det här med smeknamn som "man" kan ha en tendens att ge folk och fä som betyder något för en. Var lugn, de tre nämnda smeknamnen är tillägnade den senare kategorin.
Men jag tror nog att vi i min familj och min närmsta omgivning ibland kan vara lite kreativa på området, jag har blivit förärad "bosletiss" och "bengbula" från 2 av syskon"barnen" ;), mormor i "klanen" har sedan länge gått under benämningen "häxan från XXXX" hehe... Å kompisen "P" borde få diplom för sin uppfinningsrikedom! Där behöver man ibland en ordbok.
Jag vet inte om det är vanligt eller ej. Men vad jag vet är att 1) jag är inte ensam 2) företelsen kan vara lite småskojig 3) man kan dock anses som lite "oakademisk" eller "kufig", om inte annat så kan man låta så. Skönt att man är lite semi-anonym...:)
Så, vad vill jag ha sagt med detta nonsens-inlägg?
Nada! Men det känns så härligt att få vara lite fånig ibland, känns som att det kan behövas speciellt efter att ha följt senaste dagarnas debatt om olika skumma företelser i världen och bloggsfären.

Go natt på er!

Bosletiss Bengbula

Ps Du "som startade den första namninsamlingen" har fått ett eget. Det du, hedrande eller hur?! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var liten kallades jag "Maltrakta" av min gudfar...
En ungefärlig betydelse skulle bli "den som förstör" eller "den som förstörs".
Jag förstörde nästan aldrig något så det måste ha varit den andra betydelsen.
Undrar vad han visste/tänkte...

Sedan har jag alltid kallats Mia. känns lite konstigt med tanke på MA's bok...
Andra smeknamn: Ina, Rina, Mia-Mao, "sussebass", "nusket" m.m

Oj vad roligt det var att tänka efter... Det var som att gå tillbaka i tiden:-)
Det jag kallades i skolan hoppar jag över med lätthet...

Kram!

Ulrika sa...

Sussebass var lite gulligt tycker jag :)

Dom tråkiga stryker vi tycker jag...

Kram på dig sussebass :)