måndag 20 juli 2009

Varning!

På förekommen anledning vill jag "varna" alla läsare för innehållet i denna blogg.

I denna blogg skriver jag om det som jag anser både viktigt och oviktigt. Jag kan upplevas som arg, sarkastisk, knastertorr, fånig, flamsig och kanske lite provocerande - det är min fullaste mening.

Om du kliver in här gör du det på egen risk. Om du dessutom driftar dig till att lämna en kommentar eller två vill jag göra dig medveten om att du kan dömas och fördömas av andra pga mina åsikter.

Och kommer jag in och kommenterar hos dig - se till att du läst, förstått och håller med om allt jag skrivit innan du godkänner min kommentar.

Så en uppmaning till samtliga! Gå genast igenom vilka författare du har i bokhyllan deras åsikter samt vad dom författat om, vad samtliga dina ytliga bekanta har för åsikter i dom flesta ämnena och håll definitivt inte med tanten bredvid dig i grönsaksdisken att tomaterna ser ovanligt ljuvliga ut i år utan att du förhört dig om hennes samtliga åsikter.

Är det sånt här som skapar ett rimligt diskussionsklimat? Kan vi tycka lika i vissa frågor men olika i andra? Börjar tvivla... Undrar vem det är som behöver en tur i helikoptern...

Uuurrrk!

18 kommentarer:

Tristan sa...

Kan man ana en bestämd passande ironi? :-)

Ha dock en sak klart för dig, jag håller inte med dig om någonting även om så skulle vara fallet.

Min grönsakshandlare är nämligen mer rättfärdig än din!

Ulrika sa...

Tristan, mycket möjligt... :)

Jag kunde ha gett dig rätt. Men det skulle innebära att jag håller med.

Själv lider jag av skörbjugg pga ett fruktlöst letande :)

Ulrika

Anonym sa...

Va???? Och jag som hela tiden dömt dig utifrån de bloggar du länkar till - men det är alltså dom som ska dömas utifrån vad du skriver och tycker?

Kunde du inte ha berättat det här lite tidigare? Igår höll jag ju med grannen om att det varit bra väder ett par dagar - och inte vet ju jag allt hon tycker om saker och ting..... :-)

Ulrika sa...

*ASG* Eller voine, voine...
Ulrika

Marina sa...

Ojojoj...
Då måste jag genast understryka att jag inte alls håller med dig och det har jag aaaaldrig gjort!
Så de så!

*fingrar, händer, tår och fötter i kors*

Jag tycker att nätet är en enda stor myshörna.

*nickar så lockarna dansar kring geniknölen*

Hmmm... Jag som höll med kattskrällena igår när de med bestämda jamanden påstod att matskålen var tom...

Ett varmt spinnande och jamande från kattskrället Marina :-D

Anonym sa...

Huvva!!!
TUR att jag inte skriver ut mitt namn!
Vill ju absolut inte bli förknippad med DIG och hamna mitt i oxögat - eller var jag nu hamnar.
Asch, jag är anonym, så då kan hålla med dig så mycket jag vill.
Så det så!

KRAMAROM

Ulrika sa...

Marina, ja usch! Bäst att du passar dig :). Visst är det myyysigt!
Kram
Ulrika

Ulrika sa...

Anonym: Jajemen, bäst att segla under okänd flagg :)
Kramarom tebax

Katharina sa...

Oj, vad har hänt, vem har skrivit och vad tyckte de den här gången? Stor kram på Ulrika

Ulrika sa...

Katharina, tror nog tom du vart omnämnd av en "gammal bekant" hos Maja Lundgren :)
Så jag får passa på att krama varma kramar tebax
Ulrika

Anonym sa...

Okej! Jag ska låsa in bokhyllan i ett bankvalv så att ingen kommer åt den.

Jag ska utarbeta ett frågeformulär så att jag vet var mina bekanta står i olika frågor.

Och jag ska sluta instämma i/ifrågasätta saker och ting.
Tack för tipset.
Ha det!

Kram/Codliver

Ulrika sa...

Codliver, vi får ta det säkra före det osäkra. Bra idé med ett frågeformulär ;)
Kramar
Ulrika

Marina sa...

Hmmm... Frågeformulär...
Vilken absolut fabulistisk idé!

Skall genast fixa ett och skicka det till alla som någonsin kommenterat hos mig och till alla de som jag har kommenterat hos.

Fast... hur gör jag med de anonyma?

*funderar så det knakar*

Jag vet! De måste fylla i det innan de överhuvudtaget får kommentera hos mig.

Hehe... allt går att lösa!

Varm nattinatti-kram!

Ulrika sa...

Marina, Jepp! Det ska ifyllas i samband med att man fyller i dom konstiga kontrollorden...:)
Nattikramar
Ulrika

Eva sa...

Dar ser man, vilken tur att jag inte haller med alls. Inte med nagon. Sa det sa. Och inte gillar jag att flyga heller, sa det dar med helikopetern far vara det med. Sa det sa. Och inte har jag nagra forfattare i bokhyllan heller. Ingen bokhylla heller.
Ojda, sa jag att jag ar upp och ned :-)

Ulrika sa...

Jag är så fullständigt oense med dig Eva så du kan inte aaana ;)
Ulrika

Eva sa...

Ha, det visste jag visst det, for jag ar aven allvetande! Sa det holl jag inte heller med om. Och sa vet jag ocksa att om man inte haller med mig, sa ljuger man! Eller nat! Sa det sa :-)

Marina sa...

Amän halåååå... eller!

Ni har ju inte fattat nåt ju! Det är ju mig ni skall hålla med!
Jag håller med mig och det går hur bra som helst.

Så det så!

Och jag är INTE upp och ned... Ähh... bara för Eva då förstås. Fast hon är mest upp och ned:-)