torsdag 30 juli 2009

Det finns vettiga saker i livet...

...men ibland undrar man hur många vettiga människor det finns.


Det finns mycket jag hellre gör än att diskutera med ovettiga människor. Det känns inte lönt på en endaste fläck. Bitten är bitter och vill hänga ut..., IC har redan nött ut sitt uttryck hon nyligen myntat, out of the blue ville "Robert" ha en kommentar av mig på något jag inte ville kommentera - h*n tycker då att jag ska skaffa mig en hobby, Creativemind *host* vill göra gällande att jag kölhalat någon och anser tydligen (som någon annan redan gjort) att h*n kan döma mig för att jag har fräckheten att länka till bloggare jag tycker är vettiga. En författare meddelar att h*n tillhört "eliten i Sverige" - vilken dj**la elit?


Som sagt - det finns mycket jag hellre gör... Som igår var jag "till sjöss/havs" och hade en underbar dag. Dock ingen kölhalning ;). Jag njöt i fulla drag av utsikt och trevligt sällskap!


Tack syster s med familj för trevlig samvaro. Luv ya!
syster s: ledsen att jag spillde ner apexen med min latte ;)
syster b: ledsen att jag spillde ner dig i apexen med min latte ;)
syster m: du hör vilken tur det var att du inte var med ;) Och mamsingen: du läser inte ens bloggen... ;)



Vad finns det annnars i livet som känns vettigare...


Man kan käka hemmagjord tårta. Ah! Jag ääälskar hemmagjord tårta. Vill minnas att det var systerson L som gjorde denna ljuvligt goda och gröna tårta... Eller? Hmm.. vem är det som fyller år här näst?




Och just nu känns det helt klart viktigare att sitta och begrunda mina tår... Hmmm... Jag borde verkligen gå och få pedikyr... Jag fick dom fula fötterna i familjen, men dom har lite karaktär... Lite som jag - lite uppkäftiga kanske...Och hur var det nu igen... Är det syster s eller jag som har rätt i hur dom där blånaglarna kom till... Och tänk om dom "ramlar av" som hon sa...tusan vad äckligt. Man vill ju inte att dom ska ramla hur som helst och var som helst *rrrryyyysss*. Jaja - shit happens!


Natti!

6 kommentarer:

Katharina sa...

Njuta av livet är härligt.

Anonym sa...

Jaa, det finns folk av alla sorter och ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta eller tycka synd om.

Mysiga bilder, men vad har du gjort med tårna?

Kram

Ulrika sa...

Visst är det härligt Katharina! Livet är underbart :)
Ulrika

Ulrika sa...

Anonym, Visst är det härliga bilder (förutom fötterna då)
Syster säger att jag hade för små jympaskor *hmpf*. Dom måste vara hur många år som helst och det har inte hänt förut.
Jag påstår att jag "stöttat" tunga saker på mina tår... vet det låter lite konstigt...:)

Kram
Ulrika

Marina sa...

Det är inte illa pinkat att få de fula fötterna i familjen om de dessutom har karaktär.:-)
Jag har fått de vackra fötterna i familjen, men de har fräckheten att protestera högljutt så snart jag vill använda dem...

Nää... karaktär är viktigare än skönhet, så fortsätt beundra dina undersåtar du:-)

Kram!

Ulrika sa...

Marina, Hehe... Jadu - karaktär får dom ha dom små fossingarna.
Kram