tisdag 28 juli 2009

Kattvecka

För mig har veckan som varit präglats av katter. Försvunna katter och sjuka katter :(. Mycket letande och mycket pyssel och oro.

Men nu hoppas jag på lite mer "normala" dagar... Peppar, peppar...


Den försvunna katten kom tillbaka efter en vecka, släntrande som om inget hänt. Han äntrade båten och åkte med sin familj hem. Undrar just vad han pysslat med?

Image and video hosting by TinyPic



Sjuka kissen ska fortsätta utredas efter att jag fått konstaterat att hon har någon form av allergi och att hennes lymfknuta var stor pga detta. Hon är en rar ärta hon. Jag är hypokondrisk å hennes vägnar och har målat upp alla hemska sjukdomar i väntan på provsvaren. Väntar på samtal från hennes veterinär för att få diagnosen bekräftad en gång till... Sån är jag...

4 kommentarer:

TA sa...

Känner igen mig!
Bagarmossen är rika tack vare mina besök där i tid och otid!
Tur att de är försäkrade!
Lycka Till med Katterna!

Ulrika sa...

Tack TA för dina lyckönskningar :) Tyvärr vill inte försäkringsbolaget ersätta just detta :( Men men, vad gör man? Måste ju hjälpa lilla missen.
Ulrika

Eva sa...

Hoppas lilla katten mar battre snart... inget kul med djur som mar daligt. Vi hade en duva for nagot ar sen som kom hem med brutet ben. Den hangde vi upp i strumpa ute i loftet tills den lakte (spjalkade med tejp forst forstas!). Nu infor sommaren ska vi lara Hossen att inte jaga vara sma duvor, det ska bli lite kul att se hur han bar sig at. Han ar ju en korsning mellan pointer och drivande vallhund.... blir kanske lite jobbigt for honom att fa till den kombinationen :-)

Ulrika sa...

Tack Eva, vi jobbar på att hon ska bli bra :). Hon e en riktig sötnos.
Oboy, hundar ja... Är uppväxt med hund och har haft egna. 2 Dobermann, en hona och en hane :)
Två heeeelt olika "personligheter" och helt underbara på sitt eget sätt. Många viljekamper vart det vill jag lova. Tiken vart 11 år och hanen 13 år, rip.
Vad snäll ni va med duvan... strumpa... :)
Tack igen Eva
Ulrika