torsdag 2 juli 2009

Har du några slantar du inte vet vilket hål du ska stoppa dom i?

Då kanske du ska fundera på att köpa en middag med Göran Persson! Varför inte!

Till den nätta summan av 150 000 pix har du förmånen att sitta och sörpla soppa mittemot vår förre statsminister som nu är någon form av konsult inom strategisk kommunikation. De du! Och mellan soppasörplandet så kommer Persson även att leverera en "snabbanalys" inom "det ämne som önskas. You bet!

Snabbanalys inom önskat område...hmm... Alltså - är det bara jag som tycker att "snabbanalys inom önskat område" låter lite oseriöst?

Nä - jag e skeptisk! Om ni skulle fundera på detta - skänk slantarna till något välgörande ändamål istället. Å förresten - var det inte Persson som vart kritiserad för sitt bordsskick...?

Men vad vet jag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...
Tror du att han kan ge en snabbanalys i utsatta barns situation?
I så fall skulle jag kunna bjuda honom på en lunch hos "Korvarn". De har den bästa potatismos i stan:-)

Ulrika sa...

Fjärilen, Absolut! Casha upp 150 000 blanka så kan ni hänga hos Korvarn med mos i ansiktet så levererar han en ketchup-kladdig analys :)
Ulrika

TantAsta sa...

Jag kan faktiskt erbjuda honom en ännu billigare middag!
Lite harsyresallad med äkta kallt källvatten :)

Ulrika sa...

TantAsta, "harsyresallad"???
Ulrika

Anonym sa...

Påminner mig om en annan matgalenskap i politiska tecken.En kommun norr om Sthlm skulle få besök av knugen på sin Eriksgata.Då var högsta kommunalrådet tvungen att proväta, alltså lära sig käka med stil på den dyraste av krogar.3 gånger innan själva besöket.Krogen har några stjärnor i Guide Michelin.
:/

Ulrika sa...

Vendettabettan, kul att se dig igen.
Jaa du, många matgalenskaper finns det, 3 ggr... Ja jösses!
Ulrika