onsdag 26 augusti 2009

Pedofiler jämställer sig med homosexuella...que?

Ja - jag vet! Jag ska inte gå in på de där pedofilsidorna och läsa vad dom skriver...blir så förbannad, illa till mods och frustrerad. Så pass att jag måste säga något.

Men hur i hel**te tänker dom? Jag skriver inte "ni" eftersom jag tidigare gjort klart att eras tillrättalagda och undflyende argument för pedofili inte är välkommet här.

Såg några tappra själar i kommentatorsfältet hos den pedofil som är polisanmäld. Dessa personer försökte få raka svar på bla jämförelsen med homosexuella. Men några raka svar går inte att finna - det är bara att konstatera! För så fort sexualiteten nämns så går de igång och protesterar vilt. Det är nämligen INTE sexualiteten det gäller utan rätten till "acceptans" och "att få existera utan förföljelse"... Kan slå mig i backen på att det inte finns en normalt fungerande homosexuell som anser att det känns bra att hamna i eran jämförelse.
Pedofili är en störning - homosexualitet är en läggning! Det finns ingen liknelse - get over it!

Jag ska fortsätta att tjata om att det krävs samförstånd mellan VUXNA individer och ett samförstånd kan inte ett barn ge. Tänk att det kan vara så korkat i vissa cirklar att pedofiler anser att barn är sexuella varelser - att barn kan tycka att det är ok och därmed ge ett klartecken till en vuxen att barnet "gillar" det de gör. I samma veva tjuter man i högan sky och hävdar att det inte är sexualiteten det gäller utan "acceptans". Acceptans för VAD? Acceptans för att ni kan känna sexuell upphetsning när ni smörjer in barn med solkräm? Acceptans för att ni ska publicera oskyldiga bilder på barn och anse att dom är "sexiga"? Acceptans för att ni i ena stunden visar en "passande" förskräckt fasad när gemene man tror att ni är ute efter att lagligt få ha sexuellt umgänge med barn - för att senare ivrigt informera om hur "vanligt förekommande" det är med djur som har sexuellt umgänge med djurungar....? (Ehum...!)

Det kan ni glömma! Jag tänker aldrig att acceptera detta. Och jag vågar påstå att den kraftfulla majoriteten av Homo Sapiens tycker likasamma.

Vad ska vi få se härnäst? Barnamördare som försvarar sin "läggning" med att lejonhannar brukar ta livet av de lejonungar som inte är deras avkommor....?

F*n - värden har gått ur led eller kommit dj**ligt mycket i otakt på de fläckar ni rör er!

Sen får man se detta ständigt återkommande kopplande till forskning och andra "briljanta" uttalanden av personer som "minsann förstår"... Det är inte alltid det serveras länkar, men men...

Tar mig fräckheten att slänga in ett citat av ett citat med efterföljande resonemang från en av bloggarna men jag tänker inte länka till bloggen för den är så sne och vind att jag inte vill uppmuntra någon att läsa dyngan.

“Vi kan inte tilltvinga oss acceptans, vi måste förtjäna den.”
Juden måste alltså förtjäna nazisternas acceptans. De svarta måste förtjäna sin frihet
från slaveri. Pedofilen måste förtjäna sin frihet från förtryck.

För att göra saken värre menar även sådana människor att pedofiler skall göra eftergifter i utbyte mot “acceptans” i samhället. Att vara intim med den man älskar är något som skall straffas med fängelse och negativa sociala konsekvenser. Det är inte olikt hur svarta riskerades att lynchas i den Amerikanska södern om de hade sex med en vit kvinna.

Som ni ser - det finns inga gränser för alla de liknelser de väljer att sätta på pränt. Sen måste väl vän av ordning igen ta upp ett av de nyckelord de använder - "förtryck".

På vilket sätt lever de under "förtryck"?
Jo rätt och slätt - de får inte leva ut sin sexuella störning och dömda förbrytare får inte jobba med barn. Men hur är det för övrigt? Får dom rösta? Får dom tillgång till samma sjukvård, pension, handlingsutrymme i övriga frågor? Ja - dom har för övrigt samma rättigheter som alla andra, och enligt retoriken är det ju INTE sexualiteten det handlar om... Är det fler än jag som ser hur förbannat korkat det är? Eller är det jag som är korkad?

Eller är det så att dom vill kunna tala öppet om att dom tycker "barn är sexiga"? Vill dom på en middag hos polaren och dennnes familj kunna säga "tusan vad sexig h*n är eran 7-åring?

En vanligt återkommande uppfattning hos dessa personer tycks också vara att DOM minsann är de enda som riktigt förstår barn, som riktigt älskar, ser och lyssnar och de enda som verkligen kämpar för barnets röst!!

Det finns så mycket att punktera och säga om pedofilers vaneföreställningar.

Ni är sjuka! Inse det!

8 kommentarer:

Tojjan... sa...

Hej vännen!
Jag vet inte om de (pedofilerna) någonsin kan se sin egen sjukdom. Du är stark som fortsätter bjuda dem motstånd - vi är många på din sida och många som hoppas att allt fler av dessa förvridna män och kvinnor en efter en ska hamna där de hör hemma. Keep it up, du gör skillnad!

Tack också för att du väntat på mig och min blogg. Det har varit en lång stund utan alla vänner i bloggsfären.

Ska bli så kul att "språkas" igen,
kram Tojjan

Ulrika sa...

Vännen, kul att ha dig tillbaka! Och tack för de fina orden :). Numer läser jag mer än jag skriver, orden tar liksom slut ibland :(
Kram

TA sa...

Du sätter åter ordet på det jag tänker!
TACK för att du ger röst till de ohörda.

Kram

Ulrika sa...

Tack TA för dina snälla ord
Kram

Islandsmamman sa...

Amen!

Det handlar om barn, någon i beroendeställning/underläge. Det spelar ingen roll hur peddona vrider och vänder på det - jag har ännu ALDRIG sett ETT enda uttalande av någon som blivit utsatt för en pedofil som har tyckt att det var väl himla trevligt och äkta kärlek och hoppas att fler barn får vara med om detsamma...
Har någon någonsin fått ett sånt vittnesmål? Om det HADE funnits hade pedofilerna haft något att flagga med men inte ens de, som letar efter och förvrider de mest bisarra "fakta" har så mycket som ETT ENDA EXEMPEL på "ömsesidigheten". (Och om det fanns vore det väl 1 glad mot 10miljoner "jag vill döda den jäveln som stal min barndom"....

I rest my case...

Ulrika sa...

Islandsmamman, ja dom vrider och vänder på allt dom kan komma över. Ömsesidigheten handlar nog om att dom vill kunna övertyga barnen att det dom ska göra "är en lek", "så gör alla", "ska mysa lite" eller något liknande.

Erica sa...

Nej, det är inte du som är korkad. Tvärtom, tack för ett fint inlägg...
/ Erica

Ulrika sa...

Tack och kram Erica