tisdag 29 september 2009

Hmm...

...Enligt Feng Shui ska man om jag inte missminner mig ha 25% över, alltså 25% fri yta som man inte utnyttjar. Det innebär att det måste finnas plats för nya idéer, utveckling samt att energierna måste kunna flöda fritt.

Så om jag skall gå efter detta bör jag:
- göra en duktig rensning bland mina kläder (har inte kommit dit ännu)
- rensa köksskåpen
- skaffa minst en bokhylla till
- rensa förrådet
...

Det kan kanske anses som lite hokus pokus, men om man tänker efter så kan det väl inte skada att ha lite luft och space mellan sina pryttlar?

Hmmm...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men Herre Jisses!!!! Skicka hit lite energi!

Annars har du rätt. Det är inte så dumt med lite luft mellan prylarna. Då kanske man ser vad man har. *ler*

Kram/Codliver

Ulrika sa...

Codliver, *skickar lite energi* :)
Har fuskat med lite annat vid sidan av garderoben, men det känns lite dags att gå igenom alla kläder nu *torkar svett ur pannan*
Kram

TA sa...

Asså, jag blir imponerad!
När pysslar du med mina garderober har du tänkt?
Jag bjussar på lite grönsakssoppa under tiden :)
Kramen

Ulrika sa...

TA, hehehe...Jag tar det lite pö om pö som man säger :)
Kramisar

Anonym sa...

Har aldrig varit ett fan av för många grejer, men det jag har ska vara mångfunktionellt och estestiskt.Luft mellan pryttlarna ger lugn i skallen.Där är det så rörigt så utsidan måste balansera.
Har en granne som är precis tvärtom,Grejor överallt, fina saker som försvinner i röran.Huga, dessutom är hon en sån där som bara det är gratis så ska man släpa hem det.Har bett henne att för varje sak hon drar in ska hon ta ut två, men nä.Sist öppnade jag hennes kyl för att ställa in kaffemjölken, och blev alldeles konfys.Hon hade bokstavligen tryckt in 1 ton äpplen i kylen.Som hon fått gratis, och hon kommer garanterat inte göra något med dom.Jo, slänga när dom börjar ruttna.Mycket speciell människa, ska tamesjutton skriva ett inlägg om hennes nycker.
:-)

Ulrika sa...

VB, jag har lätt att samla på mig... för det mesta ganska diskret tror jag. Håller det bakom diverse luckor och dörrar :)
Förrådet är rena vilda western.

Samlare finns det nog många av, i olika grad då så klart. Men det är så underbart när man har rensat.