söndag 15 mars 2009

Spikmatta - men ska dom va så vassa...?

Min goe kompis (P) hade införskaffat en spikmatta :). Stor förundran och illa dold förskräckelse väcktes hos både P och mig när hon avtäckte denna (vid första anblick) styggelse from hell. Ja menar jösses, många var dom - "spikarna" av plast och stygga såg dom ut. Men värst var nog att dom hade "glömt" att runda av i toppen på "spikarna" :O .

Vid närmare efterforskning visade det sig att "spikarna" eller rättare sagt piggarna var 6000 till antalet och jo, dom skulle vara så vassa.

Nu kan man ju undra varför jag bryr mig, det var ju inte jag som hade köpt denna matta. Har ni som jag varit kompis med ngn i närmare 25 år så utarbetas det sk Oskrivna Lagar lagarna är inte bara oskrivna utan även outtalade. Hon kan inte kräva att jag ska lägga mig på mattan - men jag å andra sidan ska inför mig själv ha väldigt goda skäl för att banga :=D. Man ska vara lite systerlig sådär och stötta varandra i svåra stunder...

Det var lika bra att dra av plåstret - anfall är bästa försvar. Jag tog tjuren vid hornen, och allt detta medan P hade ett litet roat men samtidigt undrande leende i ansiktet: kommer hon fixa det...gör hon det blir det ju min tur...

Nåväl, jag erkänner DET GJORDE ONT!!! Men bara i början....det stämde det dom sa....det gör ont men bara ett tag. Sen var det underbart sköööööönt. Jag lovar, jag kunde ha somnat. Efteråt kände man sig lugn, glad och avslappnad i både kropp o själ och det höll i sig hela kvällen. Det är svårt att beskriva men om du är stressad i kropp o. själ, stel, uschlig eller så (och inte har medicinska förhinder) så kan jag rekommendera att testa.

Men för ärlighetens skull, då jag annars kommer att få ett uppläxande samtal från P, så genomled hon dom första minutrarna av smärta med mer värdighet (tyst, med grimas) än mig (otyst o grimas).

Inga kommentarer: