tisdag 17 november 2009

F*n, f*n, f*n, f*n...

...f*n, f*n, f*n, f*n...
Alla som känner mig känner också till min hyllning av den underbart ljuva drycken som kaffe är. Alla som känner mig vet, att var jag än är i världen så har jag stakat ut den kortaste vägen till det godaste kaffet.
Alla som känner mig vill INTE känna mig före mitt morgonkaffe.
Så - "fjärtungen" känner mig. Men bara så som en katt känner en människa. "fjärtungen" kan vara lite klumpig. Eller som man säger i katternas värld - påhittihig, eller nyfiken. Tja, rentav busig...
Allt var klart, kaffet upphällt i en stoooor lattemugg, morgonnyheterna var påslaget, satt och läste inne hos Islandsmamman om städning och dåliga spermier. Kaffet - som jag bara hade hunnit ta en sipp av stod som vanligt på det tillfälliga sideboardet - elementet. Och "fjärtungen" bara drar ner kaffekoppen på golvet... bara sådär på kattors vis. Det flödar, stänker och skvätter och ekben på soffor har aldrig visat på sådan uppsugningsförmåga. Ljusa väggar och ljus soffa... Ett ormbo (tillfälligt såklart) med sladdar... Ett element med många prång (som hon förövrigt lyckades fastna rejält i som liten fisunge)

Ovan har ni äventyrskan som liten

... Just det, f*n, f*n, f*n, f*n... Jag kastar mig upp och laptopen ramlar ner i golvet... F*n, f*n, f*n, f*n... Jag hastar ut i badrummet för att hämta en HEL rulle med toapapper och om, bara OM jag låtit bli att svära hela vägen så hade jag hört: KLAFS thomp KLAFS thomp KLAFS varefter jag skred fram... Aaaaarrrrgggghhhh!!

"Mor i huset" som har en ängels tålamod och tar allt med ro låg och begrundade mitt underliga beteende och mustiga språk. "Fjärtungen" tyckte allting var vaaansinnigt spännande och förmodligen log hon lite bakom morrhåren... Vilka tösabitar... Man kan liksom inte vara på dåligt humör :)



Så nu har jag torkat, gjort nytt kaffe, våttorkat och satt mig ner igen. ska gå in och fortsätta min kommentar på städning och dåliga spermier.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Meen käre nån............
Det hade kunnat vara min nimbus!
Klumpigare katt finnes nog ej.
Eller fanns ska man väl säga.
Hoppas du fick bort allt kaffe.

Ha en skön helg och
stor kram/Pluppis

Ulrika sa...

Pluppis, Ja hon e en riktig toka hon, mamma prinsessa är en riktig lady... :)

Varma kramar

Islandsmamman sa...

HAHA!

Jag kan riktigt se kattkräket framför mig.

Med stora ögon följer den dig med blicken och begriper INTE varför du bär dig åt på det där roliga viset ;-)

Ulrika sa...

Jag är förmodligen kufen i den här familjen ;)
Får vara tacksam att hon slutat jaga mina 39-or på nätterna, gör så ont...