lördag 14 november 2009

BTW - jag vill ta ett halvårs semester. No biggie!

Kan inte politiker kliva ur sin lilla bubbla och inse att för väljarna är det INTE valarbetet som är den viktigaste perioden, utan det är när dom uppsatta målen ska genomföras. Det är när verkligheten sätter in under mandatperioden det verkliga arbetet ska påbörjas gentemot Sverige och väljarna.

Nä då ska Bodström ta semester! I ett halvår!! Är det ingen som tycker att det är lite förmätet att både ha kakan och äta den?! Nu vet vi ju inte ifall de rödgröna vinner... Men när valarbetet är till ända tänker Bodström borsta sk*ten av byxorna och borsta bort valfläsket från kavajslaget och ta semester! I ett halvår!! Fasiken vad förbannad jag blir!

"Jamen det måste ju gå att kombinera politiken familjelivet och karriären". Ja hörrni, kan tänka mig att det är massor med människor som kämpar med detta varje dag, väljare alltså! Svenssons som inte har en chans att få tiden och pengarna att gå ihop så att alla är nöjda. Svenssons som är tyngda av skatter, ansvar och förväntningar både på jobbet och privat. Tror ni dom kan eller vågar säga: "Vad kul att jag kommer att få det där suuperviktiga jobbet när det sparkar igång på allvar. BTW! Jag tänker inte vara med i uppstarten och genomförandet av det här suuuperviktiga jobbet som är upplagt på en fyraårsplan. Jag tänker nämligen ta semester i ett halvår så fort jag vet ifall jag fått jobbet. Jamen ett halvår... det är ju bara ETT av ÅTTA halvår. No biggie!"

Och vad då semester?? Hur ska han ha det? Han ska ju jobba på semester. Ja - med annat då så klart... Men då får han väl ta tjänsteledigt...eller...

Nä, vi får alla göra viktiga val i våra liv. Vi Svenssons alltså... Och jag kommer att välja att inte rösta på er Thomas och Mona. Förtroendet är noll och det är bara en massa blundrar och bjäbb. Sådetså!

Fan vad nonchalant!

2 kommentarer:

Islandsmamman sa...

jag blev lite fundersam jag med. Han har en advokatfirma, skriver böcker, sitter i riksdagen och har andra uppdrag vid sidan av samtidigt som han vill spendera tid med familjen.

Jag vill OCKSÅ ha ett 52-timmarsdygn - eller så är det så att han bara prenumererar på en hög lön....

Ulrika sa...

Beats me... Måste vara något hemligt inkomstrecept få förunnat.