lördag 31 oktober 2009

Hängt med Ingvar ett par dagar

Har passat på att besöka Ikea ett par dagar i sträck. Kan lugnt säga att det har tärt lite på 39-orna men nu, nu så har jag fått hem leveransen av skåpen Bestå. Ett projekt som legat lite på is men nu ska förverkligas. Sängen ska "ramas in" av dessa skåp och voila! Massor med förvaring OCH jag kan äntligen kasta ut den skrymmande gamla garderoben som står där inne (syster S idé såklart...).

MEN, det är alltid ett men. De som tapetserade här tapetserade RUNT garderoben! Vet inte om det ens kvalificerar in på begåvningsskalan... Nåväl, projektet blev då lite större än vid första anblicken så nu ska här målas. Väggar, tak och snickerier ska målas. Sängramen ska målas...tror jag, vi är inte så kontanta sängen och jag efter madrassen brakade ner i golvet. Så ska jag behålla sängen måste åtgärder vidtas, basta! Har även bestämt mig för att måla linoleumgolvet! Jepp, blir jättesnyggt hoppas jag. Hittade den här bloggaren som lagt upp bilder på sitt målade köksgolv, jättesnyggt!!

Många paket vart det och kroppen känns lite mör, men nu ligger dom där på mitt vardagsrumsgolv. Tack Mamma och Syster S för hjälpen!
Efter dagens verk tog jag ett hett bad med efterföljande bodyskrubbande, mmmm. Så nu är det bara att koppla av och titta på AFV, CSI sen är det nog natta.

4 kommentarer:

gumman-my sa...

finns väl inget härligare än att få lite nytt o fräscht omkring sig! Hoppas du blir nöjd med resultatet!
kram/gumman

Ulrika sa...

Gumman, ser fram emot resultatet med förtjusning :) Ser på vägen dit med fasa =O
Kram

White cotton grass sa...

Hej!

Kul att du hittade till mig.

När golvet är målat blir det lite halare (ungefär som när du haft polish på det). Så värst tåligt är det kanske inte, tappar man något på det kan det skavas av lite, men det är bara att bättra på. :)

Lycka till!

Ulrika sa...

"Vårt liv i norr", Du har en jättefin blogg med fina bilder!
Misstänker att det kan bli halt, får låta bli att ta snäva kurvor :)