måndag 19 oktober 2009

Absolut vansinne...

...att ha så mycket kläder!

Har nu tagit mig tid för att gå igenom alla mina byxor, ni vet...garderoben fixad...feng shui...för mycket kläder...

Innan jag ger mig in på HUR vansinnigt det är lägger jag in en liten disclaimer.

Undertecknad ansvarar inte för några som helst skador åsamkade av innehållet i denna text, ej heller för genom denna text eventuellt uppkomna känsloyttringar innebärande en ökning/sänkning utanför gängse vardagspuls.

Sen är det nog bäst att nämna att jag har fått massor med kläder av polarn p... Äh! What the heck! Av med plåstret.

Det visade sig att jag på något underligt sätt lyckats samla på mig 31 par med jeans. 31 PAR!! Hur hade jag tänkt hinna använda alla dom?

Nu är det ju mycket varierande ålder på dessa, men ändå!

Nästa kategori är fin/arbets"kostym"byxor, 20 par! Manchesterbyxor hade jag "bara" 6 par av så det kan inte ha varit 1:a handsvalet genom åren.

Sen är det några krafs-o-slafs-byxor, inte alls många. Mjukisbyxorna är nog inte heller så många.

Men, frågan återstår. Hur många byxor kan man rimligtvis hinna slita på??

Kavajerna var 15 till antalet... Ja, ni ser! Jag har fortfarande en del jobb framför mig. Det ska downsizas så att jag får plats i en klädkammare. Första gallringen har genomförts, en mycket osentimental gallring, men det krävs nog lite mer jobb för att jag ska känna mig helt nöjd.


4 kommentarer:

Islandsmamman sa...

*asg*
Jag tror banne mig knappt jag kommer upp i 31 klädespersedlar i det hele - jo, om man räknar in underkläder ;-)

Tänk vad du kommer ha lätt att HITTA kläder när du är klar! ;-)

Ulrika sa...

Men du vet...det är ju rent förfärligt :O Och det lustiga i kråksången är att jag ökat 20 kg på ett år så det är bara 1 par av jeansen jag kan klämma ner mig i... Snooopet eller ;)
Vet inte hur jag burit mig åt... verkar ha bunkrat för ett klädkrig hehe

systerdotter F sa...

men fanken vad mycket byxor du ska ha då! :P själv har man sammanlagt 3 par jeans...

Puss från F

Ulrika sa...

My darling F, visst är det förskräckligt!
3 par räcker alldeles utmärkt :)
Luv ya!!! Puss