söndag 12 juli 2009

"Jag har blivit en kriminell radikalfeminist tillika ...

...Liza Marklund-fan som har blivit kränkt någon gång i mitt liv och anser mig därmed ha rätt att uppföra mig precis hur jag vill under resten av mitt liv. Alla som inte håller med mig ska straffas och jag har sagt att hon ska minsann läras att det finns andra åsikter. Jag gräver ner mig i mitt liv och utpekar mig själv som ständigt offer, jag kan inte gå vidare. Jag förstår helt enkelt inte hur jag ska använda mina erfarenheter för att bli en bättre människa."

Denna "personbeskrivning" fick jag och andra så att säga helt gratis iom jag inte höll med en person som har varit känd i större delen av hennes liv (journalist) och fortfarande är känd i "elitkretsar"!

Vi "vanliga människor" ska nog vakta vår tunga då vi inte förstår vårat eget bästa... voine, voine...

Get a grip and move on!!

12 kommentarer:

Erik Rodenborg sa...

Den som studerar AHR:S blogg, som du länkade till, och andra artiklar den bloggaren skrivit på exempelvis Newsmill, kan bara konstatera att hon helt saknar förmågan att argumentera på ett rationellt sätt och ersätter denna oförmåga med hatiska och grälsjuka personangrepp på alla som säger emot henne.
Pinsamt, minst sagt.

Anonym sa...

*LER STORT OCH LÄNGE*
Mycket bra inlägg!

Kram/Pluppis

Anonym sa...

Mår människan riktigt bra?

Anonym sa...

Jag vet vad du genomgår...
Är också "feminist" tydligen, och det var mer än vad jag visste.
Det är lustigt hur vissa liksom vet vad för slags politiska åsikter man har, fast man aldrig sagt det, eller till och med, som du, skrivit inlägg om att du faktiskt INTE är feminist. Spelar tydligen inte någon som helst roll, eftersom vi har en sierska som kan skåda in i sin magiska kula och se vad för slags politiska preferenser var och en innehar.
Tydligen är alla som är kritiska mot "ms x" feminister.
Snacka om att vara paranoid, och dessutom omnipotent. Vilken dröm, att kunna VETA vad andra som kritiserar en anonymt eller inte, egentligen har för politisk färg.

Denna individ är helt enkelt ett hett ämne för vetenskapen och forskningen, för säkerhetspolisen och alla världens regeringar och politiska institutioner. Fantastiskt! Ingen egentlig konkret bevisning behövs numera för att någon ska avslöjas som innehavare av vissa politiska åsikter, utan det finns en kvinna och några till, svenskar, som kan ge direktinfo. Jag saknar ord, det är ett stort steg för mänskligheten, detta.
Kram
Jag säger bara, fantastiskt.

Ulrika sa...

Kira/Erik, Tack, inte bara jag som tycker så vilket är skönt att höra.
Ulrika

Ulrika sa...

Pluppis, *Ler stort och länge tebax*
Tackar! *kramar om*
Ulrika

Ulrika sa...

Anonym 16:12, Vet ej, kan nog bara hon svara på...
Tack
Ulrika

Ulrika sa...

Anonym 16:45, Javisst! Måste vara en enorm tillgång för försvarsmakten eller den politiska lobbyismen. :)
Sätt en spårsele på'na så sniffar hon upp potentiella oliktänkare och talar om för dom vad dom EGENTLIGEN tycker. Uj, uj, uj
Tack å kram
Ulrika

Katharina sa...

Ser att hon även nämner mig vilket är helt otroligt eftersom jag inte ens kände till att hon startat om sin blogg. Jag är dock övertygad om att alla med förnuftet i behåll ser igenom Rudberg och hennes texter.

Stor kram på dig från en annan "Kriminell feministisk häxa med stalkerbeteende"

Ulrika sa...

Katharina, visst ser du. Dom måste hålla illusionen vid liv. :)

Varma kramar på dig
Ulrika

L Ljung sa...

Ja det är faktiskt väldigt roligt eftersom de inte har några som helst problem med sina ständiga övertramp och kullerbytor.

Jag hoppas de fortsätter blogga de
gör på sitt sätt en form av insats som de förstås är ytterst omedvetna om.

Anonym sa...

Katharina

Ursäkta att jag skrattar så!

"Kriminell feministisk häxa med stalkerbeteende"

Det är ett underbart uttryck och med tanke på hur lätt det är att hamna i den kategorin så lär vi alla platsa!

Ja se goda människor de kan dom!