onsdag 30 december 2009

Dags att öppna alla paketen

Jag börjar känna mig lite redo. Det är dags att öppna alla paketen bredvid granen, måste vara en 30-40 st... Ja, nog för att Tomten tyckte att jag varit snäll i år så är dom här eget inköpta inför två av hemmaprojekten. Sovrummet och hall.

Jag har börjat så smått med delar av hallen så den är så gott som klar, den gräsliga hatthyllan och skohyllan har åkt ut och ersatts av ett överskåp, klädstång och ett underskåp för skorna. Tuuusan vad snyggt det blev!

Men sovrummet... Ja, det tarvar lite större insatts innan jag kan börja hänga skåp. Allt ska ut, strippas, målas ja till och med golvet ska målas. Nattduksborden ska målas och fästas i varandra för att bli en bänk med dynor i hallen. MEN innan dess måste byrån i hallen flyttas. Och enligt uppgift från familjens "inredare" syster s, så ska den flyttas hem till mamma :).

Men först ska det firas nyår! Tja - fira och fira. Jag ska göra det socialt oacceptabla, vara hemma i lugn och ro. Det ska bli sååå skönt! Om inte annat måste jag vakta "ägorna" hehe.

Ja, jag kan kanske få chansen att rusa ut och skrika LÄMNA MIG IFRED!...SMITER DU DIN FEGIS!...VI SES HOS POLISEN!!!... MEN JAG VILL BARA BLI LÄMNAD IFREEED! Hehehe, jag kunde helt enkelt inte låta bli...




Snart på en polisstation nära dig :)

8 kommentarer:

Charlie sa...

Hahaha.

Jag tror du förstår vad jag menar.

Systerdyster sa...

Bästa låten ever!
Den säger allt...

Ulrika sa...

Charlie, lite smakfullt subtilt sådär... ;)

Ulrika sa...

Systerdyster, "to be or not to be..."
Ja, den säger en hel del

Anonym sa...

Det där låter helt underbart. Jag blir nästan lite avis.
Beundrar din energi och förväntar mig fortlöpande rapporter.

Lycka till

Kram/Codliver

Ulrika sa...

Codliver, ...tjaa, energi och energi...
Är expert på att lata mig också :) Men ibland kommer man in i ett flow sådär, och då gäller det att passa på
Kram

Anonym sa...

När kommer du hem till mig och fixar?

**väntar otåligt**

Ulrika sa...

Anonym: åååkeeyy??