tisdag 5 januari 2010

Surstrumpa och kattprutt - ett riktigt sk*tinlägg

Man kan skicka folk till månen, härja under falsk flagg på nätet, göra sig en "karriär" på att nuppa runt i tv men man kan f*n inte göra kattsand värt att betala för. Det är inte mycket jag begär... damma inte, lukta inte illa, ingen finkornig sandstrand vill jag ha på golvet och helst vill jag kunna spola ner dom mycket aggressiva små pluttarna i toan. That's all!

Och jag är INTE petig!

Jag har nog provat det mesta vid det här laget. Från dammig kattsand där dom stackars katterna nästan får astma till dyr "playa del"-sand som tamejf*n är värre att jaga än granbarren och vidare till majsströ som var ganska ok förutom en lite småkonstig matdoft. "Parfymerad" kattsand känns bara fel, som att mumma i svettiga armhålor...

Har sedan en tid använt peewee. Ströet är sträpellets, luktar... ja - trä. Ganska ok att använda men senast fick jag tag på en "fiinare" märke och det luktar faen surstrumpa!! Urk!

Nåväl - nu har jag fått gnälla över denna lilla sk*tsak som det faktiskt är och tänker härmed att gå vidare i livet. Kanske kikar in på surstrumpebloggarna med nedre bloggfält och ser vad man har hittat på idag....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen katt själv längre, inte sen jag bodde på landet och kunde släppa ut dem hur som helst.
Men jag har hört att det finns nåt som påminner 7 om krollprint/träfils som är användbart, eller sånt som påminner om spröda "smågrus"..

Även om det är ski*tsak, så är den ganska viktig både för katten och dig.

Kram

Ulrika sa...

Ja det ska vara bra för katterna och inte att dom kommer från toa alldeles dammiga. Usch och fy!
Kramis

gumman-my sa...

:)) finns sk vattentoór att köpa till kattor, visste du det? Hur dom funkar i praktiken vet jag inte, men har sett reklam för det, kanske vore nåt?? Såg häromdagen en snutt på teven en katt som faktiskt gick på toa, hoppade upp på ringkanten och gjorde där sina behov, det enda den kissen inte kunde klara var att spola själv!En idé kanske???

Kram/ gumman

Ulrika sa...

Gumman, :)) Det vore härligt med katter som satte sig på tronen! :) Jag skulle lätt ställa upp och spola efter dom, utan tvekan.

Den lilla damens balanssinne är jag desvärre lite tveksam till. Hon kan balansera uppepå en dörr men toan har hon lyckats ramla ner i 2 ggr!

Kram