onsdag 14 april 2010

Måste göra dig besviken Daddy

Min slumrande blogg väcktes upp lite av en liten peak i besöksstatistiken. Daddy länkade hit. Antar att några av dessa nykomlingar till denna blogg vart en aning besvikna när om kom in här och inte alls kunde hitta några manshatande inlägg, pedofilhysteriska utrop eller andra radikalfeministiska blodutgjutelser. Ledsen ifall bloggen gjort er besvikna men det beror endast på att
Daddy är en simpel lögnare!

Citat från Daddys blogg

Dom som ivrigt kämpar med att svärta ner pappor och debatten om våra rättigheter som föräldrar genom att påstå att vi är pedofiler och incestgalningar.

Men jösses Daddy. Självklart är detta ljug från början till slut.

Vidare är jag inte förvånad över att tomten Leroy genast nappade på detta, det är många som gett honom på näbben för att han gärna vill dömma bloggare efter vilka som finns i deras "bloggarjagläserlista". Begåvat? Inte speciellt.

Så, vad förärade mig denna lilla uppmärksamhet? Daddy har hängt ut någon han påstår är jag och jag tänker nöja mig med att bara besvara påståendena: Nej, jag har inte ringt någon journalist om din blogg. Nej, mina initialer är inte UO. Nej, jag bor inte i v-ås och Nej, jag är ingen kattdomare. Så detta gott folk kan vara en liten referens att låta ha kvar i bakhuvudet nästa gång du läser Daddys "sannings"-texter efter hans remarkabla "gräv".

Tar mig friheten att klistra in delar av en kommentar från Catta ang detta. Kommentaren är gjord inne hos Trollan

Att hänga ut folk FÖRST och sedan begära att det är DOM som ska kontakta honom om det är fel person är förstås vansinne, det är inte deras ansvar, det är hans ansvar att se till att han inte hänger ut oskyldiga människor,det säger sig självt(Apropå bra research och god journalistik) . Och jag som har Ulrikas IP kan säga att det INTE går till Västerås i alla fall, jag kan också säga att i mailadressen så är ett helt annat efternamn reggat.

Trots detta fortsätter Daddy att hävda att han hängt ut rätt Ulrika.

Sen kommenterar Trollan:

Och även jag kan konstatera samma sak som Cattas. Ulrika befinner sig inte i Västerås. Dessutom är det samma IP nummer som när hon skrev i min blogg i juli vilket tyder på att det inte är en rökridå för att blanda bort korten just nu….
Så finns det något annat bevis på att ”UO” som kontaktat Patrik, är samma person som Ulrika som kommenterat här och bloggat på Ulrikas plats så vore det rätt intressant att få det presenterat.

Det har inte Daddy behagat svara på...
Sen är det bäst att tillägga maa "guilt by association"-principen en del trångsynta människor begagnar sig av - jag förmodar att jag inte helt och fullt delar Trollan och Cattas uppfattning om Daddy. Men det är för mig en ickefråga eftersom jag tycker att dom skriver bra och sansat och kan varmt rekommendera deras bloggar.
Så Daddy - ta bort min länk från din blogg! Och sluta anklaga mig för saker jag inte gjort.

2 kommentarer:

Sanningen om Daddy sa...

Vi ber om ursäkt för att du hamnat i stormens öga efter vårt inlägg. Hur du kunnat bli indragen i detta är för oss iofs en gåta men i Daddys värld är det kanske en helt logisk följd.

Väldigt tröttsamt men det belyser samtidigt vilka osanningar som D presenterar och vilken minimal research som görs innan folk hängs ut, anklagade för både det ena och andra.

Vi VET att du inte är "katt"- Ulrika.
Vi VET också att du inte är densamma Ulrika som kontaktade Patrik Näslund.

Vi vet inte, men misstänker att D känner sig väldigt jagad just nu och söker syndabockar i alla hörn.
Överlevare, statsfeminister eller pappagrupper, med vilka han gjort sig osams. Väderkvarnarna är just nu oräkneliga!

Ulrika sa...

Daddy är förmodligen förbannad på mig sedan tidigare och har iom detta skapat sig vissa vaneföreställningar om mig som person. Men som sagt, det vore bra om han hade belägg för det han påstår och ansvaret ligger hos honom och ingen annan.

Jag har sett Daddys tolkningar och slutsatser förut och de är ingenting jag ger speciellt mycket för om jag ska vara uppriktig. Och nu vet jag varför...

Jag går inte precis under pga detta, blir mest irriterad på beteendet Daddy har.
Tack för kommentaren