torsdag 7 januari 2010

På väg till Dyddan bland alla mina kuddar

Jag hade tänkt och skriva om den fullständiga omdömeslösheten som råder hos en del bloggande "journalister". Men jag tror jag skippar det.

Jag hade tänkt att skriva om det fullständigt sanslösa i att använda sig av "anonyma grävlingar" och att sedan använda grävlingsfyndet som en ursäkt för att hänga ut någon oskyldig för att vara pedofil .

Jag skulle kunna skriva om det ständiga hänvisandet till faktaspäckade bloggar. Bloggar som i själva verket visar sig vara påståenden om hur saker och ting gått till.

Jag hade tänkt att skriva om mobbning, stalking, elaka påståenden om människors utseende, intelligens, och mentala hälsa. Om hur överlevare i allmänhet och en i synnerhet sägs vara ohyra som ska rökas ut, spärras in, beläggas med datorförbud.

Eller hur alla som inte tycker sammalika tillhör "överlevarsekten", "radikalfeministerna" eller - huvvaligen - "statsfeministerna". Alla dessa haaatar tydligen pappor och påstår att varje man är en potentiell förövare. Dom anser tydligen att barnen ska separeras från sina fäder.... Allright!

Tja, det kanske finns såna som tycker så. Vad vet jag... Men dom kan knappast vara speciellt många och jag har inte sett några.

Jag tänkte skriva om semiursäkter. Ja ni vet, såna där; förlåt då, äckel! Att frågetecken inte gör en fråga. Tänjandet på "sanningar", ständiga "jag vet vem du är, anonym"... hela shishkebaben. Men jag sk*ter i det också.

Jag gör nog ett besök på "krogen" en stund och tar mig en läsk för att sen göra kväll.

Ikväll ska jag sätta mig på en klippa i Åsklag för att följa ka-tets väg till dyddan för se vad som händer. Lyckas dom rädda det Mörka Tornet? Jag är inne på den 7:e delen av Stephen Kings berättelse om Revolvermannen. Perfekt läsning om man vill uppleva ett fiktivt äventyr utanför verkliga livet. Även om det verkliga livet stundtals kan te sig lite fiktivt för somliga...

12 kommentarer:

gumman-my sa...

Ibland är det skönt att bara skriva "ingenting", inte tycka "någonting", bara vara och vara nöjd med det!
Hoppas boken är riktigt bra!

Kram/ gumman

Ulrika sa...

Gumman, så rätt så. Boken är bra, lite sorgligt dock att det är sista delen...
Kram

Tristan sa...

Jag förstår inte vad du menar med detta totalt vettlösa inlägg! ;-)

:-)

Ulrika sa...

Tristan, Yepp, totalt vettlöst! ;)

Tristan sa...

Ulrika, kan du fatta hur det kan spåra ur så absurt som det gjort hos både MA, AHR och KimhZa mfl?

Jag måste nypa mig riktigt hårt i skinnet för att begripa att jag är vaken när jag läst deras huvudlösa alster.

Charlie sa...

Sanslöst! Man lixom baxnar. ;)

Ulrika sa...

Tristan, nä jag begriper inte hur vuxna människor kan sjunka så lågt. Dom verkar hetsas av varandras hurrarop och tillmälen.

Ulrika sa...

Charlie, man baxnar flera gånger om!!

Anonym sa...

Först begrep jag inte ett smack! Sen förstod jag att det var Stephen Kings bok du pratade om.

Hoppas den var bra.

Ha det

Kram/Codliver

Ulrika sa...

Codliver, nä jag är inte alltid så begriplig ;)
Håller fortfarande på med King, han är duktig på att berätta han. Jättespännande!
Kram

Anonym sa...

Alltså jag har blivit tandlös, fyllde femtio för inte så länge sedan så det är kanske inte så konstigt.Orkar helt enkelt inte gå i klinch med mobben, har andra prioriteringar.Men visst har jag också tänkt att skriva om...Stephen King.
;-)

Ulrika sa...

VB, kul och "se" dig. Jag blir bara så matt men jag håller med dig - det finns andra prioriteringar här på livet :)
Men visst, svämmar det över får man väl skriva....om Stephen King ;)
Ha det