tisdag 12 januari 2010

Jag kan bara inte låta bli...

...jag har så sjuhelsikes svårt att ge tusan i att tjuvkika på slutet i böcker jag håller på att läsa. Jaja, jag vet. Jag "förstör ju spänningen" genom att göra detta... Men jag vill liksom veta, sneak a peak... Kliar i fingrarna.

Ser du mig göra detta så ser det vääldigt oskyldigt ut, fläktar igenom sidorna lite snabbt sådär *ffrrrr*. Snappar upp några ord, hjärnan är matad med nyckelord att leta efter. Halva meningar... *fffrrrr* "VA??"...*ffrrrr* igen.

Jag vet!!! *skäms*

Jag är nu inne på den 7:e och sista delen av Kings "det mörka tornet". Precis! Jag har läst 6 böcker och är nu inne på den 7:e boken och jag kan liksom inte hålla mig. Jag bara måste veta!

Kommer alla att överleva??

Efter ett par *ffrrr*ande så kan jag meddela att det ser inte bra ut... sk*t. Kanske till och med får skriva och klaga ;)

Undrar om det finns en diagnos för sånt här...

8 kommentarer:

Charlie sa...

När jag tittar på America´s got talen till exempel tittar jag på sista avsnittet först annars görgås jag av spänning. Jag klarar inte av att titta om jag inte vet. Fånigt va?

Ulrika sa...

Charlie, visst är det olidligt när den där nyfikenheten slår till!

Anonym sa...

Sa gor jag oftast ocksa nar jag laser bocker :-) Jag stokar liksom undan sista sidan, sa kan jag lasa resten i lugn och ro sen :-) Tyvarr laser jag inte sa mycket sen jag flyttat hit, blir lite trott i huvudet av att lasa engelska bocker hela tiden.

Ulrika sa...

Whitelady, Vad skönt att höra att det inte bara är mina fingrar det kliar i ;)

Anonym sa...

Jaha, då kan man inte läsa den alltså. Nu när jag råkade få veta i din blogg.
Man ska skriva varningstext först, ungefär som i sporten:
"ni som vill titta på eftersändningen, stäng av ljudet byt kanal för nu avslöjar vi resultatet".

Ulrika sa...

Anonym, oops ;) Till mitt försvar så är jag inte riktigt säker på slutet. Om jag läser dom sista sidorna fullt ut så lovar jag att lägga ut en varningstext.

Anonym sa...

Oj, jag är tydligen inte ensam om det då, fast jag har inte erkänt det förrän nu att jag gör så.
Ibland när jag läser nåt som är spännande, speciellt om den huvudperson jag har fattat tycke för råkar i svårigheter, måste jag se om det reder upp sig på slutet, för att i lugn och ro kunna läsa vidare.
Ha det.
Kram/Codliver

Ulrika sa...

Codliver, härligt *lättad*. Jag känner precis lika dant.
Kram